Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΥ



Θεσσαλια 1910 ενώ ειχε απελευθερωθει από τους τουρκους οι λαρισαιοι και γενικα οι θεσσαλοι ζουσανε μεσα στην φτωχια
Οι μεγαλοτσιφλικαδες τρωγανε καλα παιρνουσαν μια χαρα αλλα στον λαο τον φεροντουσαν παρα πολύ ασχημα
Ο τζακ ο μεγαλητερος τσιφλικας του καμπου ηταν πολύ σκληρος με τον λαο ζουσε στην βιλα του στον καμπο της λαρισας με την γυναικα του σοφια ενώ ειχε έναν γιο τον ζουνη και μια κορη την ντινα
Ειχε πολλους φρουρους να τον φιλανε και αρκετους να προσεχουν τους αγρωτες στον καμπο του
Ένα συνηθισμενο πρωινο,

Αγρωτης1,σημερα θα εχει πολύ ζεστη,
Νιους,συνηθισμενοι ειμαστε,
Αγρωτης1,να μας εφερνε κατι να πιουμε θα σκασουμε αργοτερα,
Νιους,εχουμε νερο μας φτανει,
Αγρωτης1,εχεις όμως υπομονη τωρα θα με πεις και εγω αν ειχα δεσμο με την κορη του αρχοντα θα αντεχα καπως την τυρανια που παιρναμε,

Νιους,δεν εχω δεσμο με την κορη του αρχοντα αλλα με την ντινα εχει διαφωρα,
Αγρωτης1,θα θελα παρα πολύ από μια μερια να ειμαι μπροστα όταν θα πει καποιος τα νεα στον αρχοντα
Αφεντη τζακ η κορη σου τα εχει με έναν αγρωτη σου,

Νιους,όταν εμεις οι ιδιοι υποτιμαμε τους εαυτους μας περιμενεις από τους τσιφλικαδες να μας φερθουν σωστα?
Τι θα πει αγρωτης ρε? Ναι ειμαστε τιμιοι αγρωτες δουλευουμε καθημερινα για το ψωμι μας τωρα που ελευθερωθηκε η χωρα μας μπορουμε να κανουμε μεγαλα ονειρα να παμε στην αθηνα να σπουδασουμε και να γυρισουμε να γινουμε στον τοπο μας και να τον κανουμε το καλυτερο μερος της χωρας,

Οσο μιλουσανε τους ακουγε ο επιστατης του τζακ ο παπαγαλιδης,
Παπαγαλιδης,τι εγινε μιλαμε στην δουλεια? Θελετε να το πω στον κυριο τζακ?
Νιους,το να δουλευεις δε σε απαγορευει να μηλας ταυτοχρονα όλα γινονται,
Παπαγαλιδης,νιους ασε της εξυπναδες γιατι αυτά δεν παιρνανε σε εμας εμπρος στην δουλεια σας,

Ο παπαγαλιδης ηταν πολύ αυστηρος ειχε μαζι του ένα μαστιγιο και βαρουσε αν θεωρουσε ότι καποιος εκανε κατι λαθος και παντα κρατουσε και πιστολι ότι γινοταν στο κτημα τα ελεγε στον τζακ λιγο πριν παει στο σπιτι του,

Παπαγαλιδης,τελειωσε και η σημερινη μερα αφεντικο,
Τζακ,ειχαμε καποιο περιστατικο?
Παπαγαλιδης,όχι τιποτα απλα να αυτος ο νιους θελει να κανει τον εξυπνο,

Τζακ,καλα αν ξανα πει κατι το οποιο είναι κακο και εναντια στης αρχες μας εχεις το δικαιωμα να τον χτυπησεις και τωρα πηγαινε εχω να ασχοληθω με το σπιτι μου ειδες τι καλο πραμα που είναι ο ηλεκτρισμος οσο νυχτα και αν εχει εμεις εχουμε φωτα και μπορουμε να φαμε να μιλησουμε χωρις να θελουμε τον ηλιο,

Παπαγαλιδης,σας ευχαριστω που δινεται και σε εμας αυτην την πολιτελεια,
Τζακ,τιποτα λοιπον τα λεμε αυριο
Γυναικα εφτιαξες κανενα γλυκο?
Σοφια,ναι εφτιαξα χαλβα ακριβος όπως σου αρεσει αφεντη μου,
Τζακ,αφεντης μονο για τους αλλους για εσενα ειμαι ο σκλαβος σου σε ότι μου ζητησεις γυναικαρα μου,
Ντινα,μπορω να παω μια βολτα?
Τζακ,σε λιγο νυχτωνει που θελεις να πας?
Ντινα,να περπατησω λιγο θα παρω μια λαμπα μαζι μου,
Τζακ,ενταξει αλλα να μην αργησεις σε μιση ωρα να εισαι πισω,

Σοφια,γιατι παντα βγαινει όταν νυχτωσει?
Τζακ,αυτό δεν το ξερω γνωριζω τι γινεται σε ολο τον καμπο και δε ξερω την κορη μου την εχω εμπιστοσινη βεβαια αλλα ποτε δεν εισαι σιγουρος,
Σοφια,αυριο που θα γυρισει ο ζουνης θα τον βαλω να την προσεχει,
Τζακ,ναι ο ζουνης θα την αναλαβει και θα ειμαστε ανετοι,

Η ντινα ειχε παει να δει τον νιους,

Ντινα,εχω να σε δω 2 μερες αγαπη μου,
Νιους,εμενα μου φανικαν 2 χρονια,
Ντινα,δεν εχουμε πολύ χρονο όμως σε μιση ωρα πρεπει να γυρισω πισω πως τα περνας εσυ πες μου,
Νιους,ενταξει την δουλεια δεν την φοβαμαι αλλα υπαρχει κατι άλλο το οποιο πρεπει να αλλαξει αμεσα και μονο ο πατερας σου μπορει να δωσει την λυση,

Ντινα,τι είναι αυτό αγαπη μου?
Νιους,να μην του δινουμε φορους και να φρωντισει να φερει ηλεκτρισμο στα σπιτια μας να μας δινει περισσοτερα λεφτα για να μπορουμε και εμεις να τρωμε λιγο καλυτερα,
Ντινα,ειμαι με το μερος σου αλλα δε μπορω να πω εγω κατι τετοιο,
Νιους,όχι δεν ειπα να του μιλησεις εσυ καποιος από εμας πρεπει να του μιλησει θα του μιλουσα εγω αλλα πρεπει πρωτα να κανουμε μια επιτροπη να ερθουμε να πουμε τα ετοιματα μας,

Ντινα,να ερθετε οποτε μπορειτε και τωρα πρεπει να φυγω περασε η ωρα τα λεμε,
Το άλλο πρωι στον καμπο ξαφνικα ερχεται η αμαξα με τα 8 αλογα ητανε του ζουνη που μολυς ηρθε από την αθηνα,
Ζουνης,καλημερα πατριδα ιχα,
Παπαγαλιδης,καλος ηρθατε κυριε ζουνη,
Ζουνης,γεια σου παπαγαλιδη πως παμε?
Παπαγαλιδης,μια χαρα θα καθησετα να πιουμε κατι?
Ζουνης,ναι αλλα σε λιγο παω από το σπιτι να αφεισω της παραγγελιες,
Μολυς πηγε στην βιλα τους,

Σοφια,καλος τον λεβεντη μου,
Ζουνης,μια βδομαδα ελειπα και μου λειψατε μανα,
Τζακ,βρηκες το δρομο ε?
Ζουνης,όχι γκρινια πατερα σε παρακαλω,
Τζακ,μας ελειψες αλητη καλος ηρθες,
Ντινα,καλος ηρθες αδελφε μου,
Ζουνης,κουκλα όπως σε αφησα
Λοιπον παρτε τα πραματα όλα οσα μου ζητησατε συν τα δωρα σας,

Τζακ,να φανταστω ότι ρεστα δεν εφερες ετσι ζουνη?
Ζουνης,ε τωρα αφου ξερεις εγω ρεστα δεν φερνω ποτε εχω να μιασω ιχα,

Τζακ,εφερες κρεατα από σαλαμια ε? μια χαρα δε τα βρισκουμε εμεις αυτά στον καμπο εξαλου το τυρι το κιτρινο και το λευκο δε μπορεις να το φας σκετο
Τα κρασια ωραια αυτά τι είναι?

Ζουνης,σοκολατες τα λενε είναι πολύ γλυκα θα μας αρεσουνε
Για εσενα μανα και εσενα ντινα σας εφερα από ένα φορεμα να ειστε ακομα ποιο καταπληκτικες και για εσενα πατερα μια γραβατα,
Τζακ,ωραια θα τα πουμε στο τραπεζι ειπα να φτιαξουμε γουρουνοπουλο σημερα στο μεταξυ αλλαξε και πανε στο κτημα,
Σοφια,ακομα δεν ηρθε το παλικαρι στην δουλεια τον στελνεις?

Τζακ,είναι γιος αρχοντα και οφειλει να είναι στην δουλεια συνεχεια εγω ετρεχα σε ολους τους γαμους και στα πανυγηρια με μια ωρα υπνο ημουν σχεδον παντα  και όμως από της 7 ημουν στα κτηματα μια κοπανα δεν εκανα
Εξαλου δε θα κουβαλαει τιποτα θα επιβλεπει αφεντης είναι,
Ζουνης,ενταξει δεν υπαρχει θεμα παω να πιω κατι με τον παπαγαλιδη,

Ειχε παει στο κτημα καθησαν σε ένα κιοσκι που ειχε δροσια να πιουνε κρασι και τα λεγανε,

Παπαγαλιδης,πως είναι η αθηνα?
Ζουνης,ότι και αν σου πω λιγα θα είναι μια τεραστια πολη χανεσαι εκει μεσα αλλα εχει καταπληκτικες γυναικες περασα μια βδομαδα καταπληκτικα σου μιλαω αφορμη θελω να ξανα φυγω,

Παπαγαλιδης,αυτος εισαι αφεντη και εγω θα θελα να παω μια μερα στην αθηνα,
Ζουνης,θα ερθεις μαζι μου την άλλη φορα,
Παπαγαλιδης, καλα θα ηταν αλλα ποιος θα επιβλεπει τον καμπο?
Ζουνης,ωρα είναι τωρα να φοβηθουμε αυτους τους αγρωτες αυτοι δε τολμανε καλημερα να μας πουνε θα κανουν επανασταση?
Να σου πω δε παμε στην αποθηκη να φαμε κανενα τυρι γιατι σκετο το κρασι δε πινεται,

Μολυς πηγε στην αποθηκη ειδε τον νιους που τον εστειλαν να παρει ένα σακο ρυζι για το τραπεζι του τζακ όταν ο νιους ειδε τον ζουνη τον χερετισε,

Νιους,καλησπερα κωστα καλος ηρθες,
Ζουνης,δεν ειμαι ο κωστας ειμαι ο κυριος ζουνης ο γιος του αφεντικου σου,
Νιους,να με συμπαθας δεν το ξερα άλλη φορα θα ξερω κυριε γιε του εργοδοτη μου,
Ζουνης,εχεις λιγο θρασος η μου φενεται?
Νιους,μιλαω παντα όπως μου μηλανε μιλα μου σωστα να ειμαι σωστος εργαζομενος ειμαι όχι σκλαβος,
Ζουνης,ετσι ε
Τι λες ρε αλητη φαπ,

Τον εριξε μια μπουνια,
Νιους,θα μπορουσα να σε χτυπησω αλλα θα το θεωρουσες επιθεση κατά της αρχης όμως αυτό δε θα περασει ετσι,
Ζουνης,εχεις μουτρα και μηλας?
Να του πληρωσεις ότι δουλεψε και να τον διωξεις αμεσος από την δουλεια μου,
Παπαγαλιδης,αμεσος αφεντη
Εξω ρε εξαφανισου από μπροστα μας να παρε 10 δραχμες οσα δουλεψες αυτές της μερες,
Νιους,δεν τελειωσαμε θα ξανα ερθω,
Παπαγαλιδης,αν τολμησεις να ξανα ερθεις θα σε καψω ζωντανο,

Ζουνης,σε τι εποχες ζουμε παπαγαλιδη και με προσβαλε και με απειλει,
Μετα από ωρα ενώ στην βιλα του τζακ τρωγανε μαζευτικαν από κατω αρκετοι αγρωτες με επικεφαλη τον νιους,

Τζακ,τι φωνες είναι αυτές?
Παπαγαλιδης,αφεντη ερχονται οι αγρωτες για φασαρια επειδη απολισαμε τον νιους,
Τζακ,γιατι τον απολησαμε?
Ζουνης,με προσεβαλε πατερα δε περιμενα όμως να εχει το θρασσος να κανει φασαρια,
Τζακ,σωστα αυτοι μας τρεμουν γιατι ξαφνικα να θελουν να μας απειλησουν?
Θα τους μιλησω να δουμε τι θα γινει,

Αγρωτες,θελουμε ισα δικαιωματα και καλυτερες συνθηκες φτανει ποια η σκλαβια ειμαστε ελευθεροι το δικαιο είναι με το μερος μας,

Τζακ,για σταματηστε να μιλησουμε βρε
Γιατι φωναζεται τι παραπονο εχετε?
Αγρωτης1,αφεντη σημερα εγινε μια μεγαλη αδικια πολλες δηλαδη γινονται αλλα σημερα το ποτηρι ξεχειλησε,
Τζακ,τι ακριβος εγινε?
Αγρωτης,απολησανε τον νιους τον καλυτερο ανθρωπο μας τον χτυπησαν επειδη ειπε ότι δεν ειμαστε σκλαβοι,


Τζακ,ο ζουνης φερθηκε λιγο ασχημα ενταξει να ξανα πιασει δουλεια ο νιους και το θεμα ας τελειωσει αμεσα παρακαλω πηγαινεται,

Νιους,υπαρχει και κατι ακομα πολύ ποιο σοβαρο που πρεπει να συζητησουμε και να συμφωνησουμε,
Τζακ,τωρα μηλας για λογαριασμο δικο σου η και για αλλων?
Νιους,μηλαω για ολους μας,
Τζακ,ναι ε και για εσενα βλαχοαντι?
Αντι,ναι αφεντη,
Τζακ,και για εσενα τσακαλε φωτη?
Φωτης,ναι αφεντη,

Τζακ,ωραια μηλα τοτε να σε ακουσω τι είναι αυτό το τοσο σοβαρο που ζητας και μηλας για ολους ακουω λεγε,

Νιους,να μας φεροσαστε σαν εργαζομενους και όχι σαν σκλαβους σκαμε στην διψα και εσεις πινεται μπροστα μας δροσερα ποτα κανεις δεν μας κερασε μια φορα τιποτα
Θελουμε καλυτερο μεροκαματο
Να μην μας ζητατε τοσο μεγαλο φορο
Να φερεται και στα σπιτια μας ηλεκτρικο
Να μπορουμε να φαμε και εμεις λιγο καλο φαγητο από  αυτά τα φαγητα που τα τρωτε εσεις καθημερινα και να ερθουμε στον πολιτισμο
Ουτε πολλα ουτε τρελλα ζηταμε απλα να υπαρχει δικαιοσινη,

Τζακ,μπραβο νιους τα ειπες πολύ ωραια αν ειμασταν σε άλλη χωρα όλα οσα ελεγες θα γινοντουσαν και εσυ θα ησουνα αρχοντας του τοπου
Αλλα δυστυχως ζουμε στην θεσσαλια και οσο και αν θελουμε δε μπορουμε να πετυχουμε πολλα
Δεν φταιες όμως εσυ φταινε οι μεγαλοι που δεν σου εδωσαν να καταλαβεις πως άλλο το να εισαι απλος αγρωτης και άλλο αρχοντας
Αλλα επειδη θελω να καταλαβεις πως ειμαι ενταξει θα σου εξυγησω την διαφωρα και να το καταλαβεται και εσεις οι υπολοιποι,

Τον κοιτουσανε ολοι με μεγαλη αγωνια να δουνε τι θα τους πει,

Τζακ,αν δε παρω φορους από εσας πως θα μπορω να εχω τοσα χωραφια και να σας δινω δουλεια?
Λετε ότι είναι ακριβα μαζι σας
Εμενα στην πολη ο εμπορας μου παιρνει τα διπλα
Θελετε ηλεκτρισμο πολύ ωραια εγω τι μπορω να κανω για αυτό?
Αν τολμησα να κανω καποια κινηση οι τουρκοι που είναι εκει διπλα θα θεωρισουνε πως θελω να παρω την γη τους και θα εχουμε προβλημα
Κανετε παραπονα για την δουλεια αν δεν φωναξω και δεν ειμαι σκληρος πως θα τελειωσεται ποιο γρηγορα?
Δεν υπαρχει τιποτα χειροτερο από το ένα λεπτο που το αφηνουμε να περναει χωρις σκοπο αυτό να το θυμωμαστε ολοι

Αλλα τελος παντων για να δειτε πως σας νοιαζομαι
Αυτό το μηνα μην μου πληρωσεται φορο
Οσο για το φαι θα μου επιτρεψεται να σας κανω σημερα το τραπεζι θα σας μοιρασω φαι από το δικο μου,

Αγρωτες,μπραβο αρχοντα ζητω ο τζακ,
Ζουνης,πατερα τρελλαθηκες τους χαριζεις τους φορους?
Τζακ,ειπα αυτό το μηνα δε θελω φορο
Θα τους παρω τους φορους τον αλλων διπλους
Οσο για το φαι εχω αρκετα κρεατικα που λιξαν δεν λιξαν απ το να τα φανε τα σκυλια θα τα φανε αυτοι και θα μας πουνε και ευχαριστω όπως βλεπεις,

Ζουνης,μπραβο πατερα εισαι σωστος,
Τζακ,ενταξει  πανε το βραδυ στο σπιτι του βλαχοαντι και του τσακαλου φωτη και κοψτους το νερο να μαθουν άλλη φορα να μην σηκωνουν κεφαλι σε εμενα που τους βοηθησα τοσες φορες,

Ζουνης,πολύ σωστα μηλας,
Οι αγρωτες χαρικαν νομιζαν ότι πετυχαν τον σκοπο τους αλλα ο αρχοντας τζακ τους ξεγελασε ακομα μια φορα χωρις να το καταλαβουν
Λιγες μερες μετα ειχε καποιες επισκεψεις σαν αρχοντας ο τζακ δεχοτανε διαφωρους εκπροσοπους από αλλα μερη της θεσσαλιας που του ζητουσανε βοηθεια,

Τζακ,γυναικα οποιος είναι με την σειρα ας περασει,
Σοφια,ο λαμπρος κολλημενιδης από τα φαρσαλα σου στελνει ένα κατσικι και 2 κιλα χαλβα,
Τζακ,ωραιος
Τι λεει λαμπρο πως εισαι?
Κολλημενιδης,καλα θα ελεγα αλλα σαν αρχοντας εχω και εγω προβληματα,
Τζακ,να κερασω ένα ουζο ένα καφε κατι?
Κολλημενιδης,όχι δε θα κατσω πολύ εμαθα πως στα μεροι μας επεστρεψε ο ζντραφκιδης,
Τζακ,αυτος ο επαναστατης?
Την τελευταια φορα που εμαθα νεα του αφου ειχε φαει ξυλο από τους μπραβους μου  ειχε φυγει από τον τοπο μας για να παει θεσσαλονικη νομιζα ότι δε θα ξανα ερθει,

Κολλημενιδης,και όμως επεστρεψε πριν 2 μερες ητανε στα φαρσαλα εβγαζε λογους για κοινωνικη δικαιοσινη και ξερεις τωρα πως αρκετοι όταν ακουνε μεγαλα λογια τα πιστευουν
Ηρθα σε εσενα να δω τι μπορουμε να κανουμε,
Τζακ,καλα εκανες θα παμε να βρουμε 2 ακομα τσιφλικαδες της λαρισας με τον γιο μου  θα λεμε συνεχεια ότι είναι επαναστατης αναρχικος και θελει το κακο της πατριδας μας,
Σοφια,να ερθει ο επομενος? είναι ο κυρ τασσος τον ξερεις εφερε μια κοτα και 20 αυγα,
Τζακ,ναι ας περασει
Ελα κυρ τασσο τι κανεις?
Κυρ τασσος,αρχοντα μου δε θα σε κουρασω θελω μια μεγαλη χαρη όταν ξανα πας στην αθηνα να στειλεις μια παραγγελια στον γιο μου με κατι τροφιμα να εχει κατι να τρωει από τον τοπο μας,
Τζακ,ενταξει την τριτη ελα στην αποθηκη να δωσεις ότι θελεις την τεταρτη θα παμε στην αθηνα,

Εκανε πολλες εξυπηρετισεις αλλα κατι επαιρνε από ολους ειπαμε ητανε ο μεγαλητερος τσιφλικας του καμπου και ολοι τον φοβοντουσαν,
Ζουνης,λοιπον εγω θα παω μια βολτα,
Τζακ,είναι αργα που θες να πας?
Ζουνης,εχω και εγω της νυχτερινης δουλειες μου,
Τζακ,τον μπαγασα με θυμισει τον πατερα μου  επαιρνε το αλογο πηγαινε στα χωρια και συναντουσε της κοπελες του σε κάθε χωριο ειχε και από μια
Και εγω στα νιατα μου ειχα πολλες γυναικες
Μπραβο γιε μου τιμας της παραδοσης μας νεος εισαι ας γλεντισεις και λιγο,

Ο ζουνης στο διπλανο χωριο αφου ειχε κανει ερωτα με μια κοπελα την ελενη μιλουσανε,
Ελενη,θα με παρεις από αυτό το μερος ζουνη μου?
Ζουνης,δεν γινεται δε μπορω να σε παρουσιασω στους δικους μου,
Ελενη,δεν λεω να με παντρευτεις αλλα να με βοηθησεις να φυγω από αυτό το μερος δεν το αντεχω ολη μερα στα χωραφια ειμαι δεν κανω εγω για αυτην την ζωη εγω θελω μεγαλεια,

Ζουνης,αν μπορεσεις να γνωρισεις καποιον φυγε
Εγω μονο το κορμι μου μπορω να σου δινω και μια λιρα κάθε φορα μην περιμενεις τιποτα άλλο από εμενα περασε η ωρα πρεπει να φυγω οριστε η λιρα σου τα λεμε,
Όπως επεστρεφε στο σπιτι του ειδε τον νιους να μιλαει με την αδελφη του,

Νιους,ο πατερας σου είναι πολύ σκληρος τους ξεγελασε τοτε ολους μονο αν ξεσηκοθουμε μπορουμε να πετυχουμε το δικαιο μας με παρακαλετα δε μπορεις να κανεις τιποτα,
Ντινα,εγω ειμαι μαζι σου αλλα φοβαμαι για εσενα μην ξεσικονεσαι σε παρακαλω ισως καταφερω να πεισω τον πατερα να σπουδασω στην αθηνα μετα θα βρω τροπο να σου στειλω λεφτα να ερθεις να μεινεις εκει
Δουλεια θα βρεις και θα ειμαστε μαζι,

Νιους,δεν γινεται δεν το δεχομαι να με βοηθησεις με αυτόν τον τροπο αγαπη μου θελω ότι πετυχω  να το πετυχω με την αξια μου,


Ζουνης,σωστα λιγο τα μεγαλα λογια λιγο οι αγαπες και πετυχαμε τον σκοπο μας ε?

Ντινα,κωστα να σου εξυγησω,
Ζουνης,σταματα θα τα πεις όλα στον πατερα μας σε λιγο
Εσυ όμως καθαρμα μπορει να γλυτωσες το ξυλο μια φορα αλλα δε θα το γλυτωσεις τωρα
Την αδελφη μου ρε πας να ξελογιασεις για να της φας την περιουσια? Φαπ
Αρχισε να τον χτυπαει εκεινος φωναζε ότι την ντινα την αγαπαει αλλα ο ζουνης τον χτυπουσε ηρθαν οι μπραβοι του τζακ τους σταματησαν και τους πηγανε στο σπιτι,

Τζακ,τι εγινε?
Ζουνης,αυτος ο αγρωτης εκτος από επαναστατης ειναι και εξυπνος εκανε τον καλο στην ντινα τα φτιαξανε μονο και μονο για να μπει στο σπιτι μας και να εχει μεριδιο στην περιουσια μας,

Ντινα,όχι ο νιους είναι καλος τον αγαπαω,
Τζακ,τον αγαπας? Φαπ,
Δεν ντρεπεσαι μωρη? Για αυτόν τον αλητη σε ειχα?
Νιους,δεν ειμαι αλητης την αγαπαω την ντινα και την θελω χωρις λεφτα,
Τζακ,α εισαι περισσοτερο εποικινδινος από ότι νομιζα παρτε τον να μην τον βλεπω μπροστα μου απολιεσαι και αν τολμησεις να ερθεις στο σπιτι η να ξανα δεις την ντινα θα σε εκτελεσω ο ιδιος,
Ο νιους ηταν πυκραμενος που εφυγε παιρνουσαν οι μερες και δε μπορουσε να δει την ντινα τοτε φανικε από τον καμπο ο ζντραφκιδης και αρχισε να μιλαει στους αγρωτες,

Ζντραφκιδης,μεχρι ποτε θα δουλευεται για ένα κομματι ψωμι ξερετε ότι η ελλαδα είναι ποια ελευθερη χωρα και εχουμε συνταγμα και νομους?
Η δουλεια παει καταργηθηκε
Βγειτε λοιπον να απαιτησεται τα δικαια ετοιματα σας,

Αγρωτης2,πολύ σωστα τα λες όμως εγω εχω οικογενεια αν με απολησει ο αρχοντας τζακ ποιος θα ταισει τους δικους μου?
Ζντραφκιδης,ολοι οι αγωνες εχουνε και θυσιες θα μεινεις ισως χωρις μεροκαματο για λιγο καιρο όμως μετα θα στρωσουν τα πραματα και θα δουλευεις με κανωνικες συνθηκες,

Αγρωτης2,και γιατι να μην περιμενω όταν θα στρωσουν και να σταματησω τωρα?
Ζντραφκιδης,γιατι πρεπει να γινει μια αρχη δε μπορει να θες καλυτερο μεροκαματο χωρις να κανεις αγωνες και θυσιες
Βαλτε λιγο μυαλο ρε ξυπνηστε,

Νιους,καλα σας λεει μαζι σου λεβεντη μου οι αρχοντες τρωνε σαν βασιλιαδες και εμας μας δινουνε ένα ξεροκοματο αυτό πρεπει να σταματησει αμεσος,
Ζουνης,τι φασαρια είναι αυτή?
Όταν τον ειδανε σταματησαν να μιλανε ηταν πολύ αγριος ο ζουνης,

Αγρωτης2,κατσαμε λιγο να ξεκουραστουμε αρχοντα μου,
Ζουνης,ενταξει και τωρα στις δουλειες σας αρκετα λουφαρατε οσο για εσενα νομιζω στο ειπα αποληθηκες φυγε και μην ξανα περασεις ποτε από τα μεροι μου,
Ζντραφκιδης,ο δρομος από οσο ξερω είναι δημωσιος είναι διπλα από τον καμπο σου,

Ζουνης,εσυ? τι ζητας από στα μεροι μας?
Ζντραφκιδης,ειμαι περαστικος,
Ζουνης,και τι ζητας?
Ζντραφκιδης,να μιλησω με ολους αυτους τους απλους ανθρωπους για τα δικαια ετοιματα τους,

Ζουνης,ετσι ε? φαπ
Την φατσα σου την ξερω εισαι ο ζντραφκιδης ο ποντιος που ξεσικονει τους αγρωτες το σκαθαρι που απειλει να βαλει φωτια τα σπιτια ολων τον αρχοντων
Δεν σε εφτανε το ξυλο που εφαγες από εμας την άλλη φορα ε? φαπ,

Ζντραφκιδης,ο νομος νομιζεις ότι λεει πως μπορεις να χτυπας καποιον ανιπερασπιστο και να μην τιμωρισε?
Ζουνης,εγω υποστηριζω τους νομους μονο όταν ειμαι με το μερος μου
Στο ξανα λεω καλα ποντιε μαλακα εξαφανισου από τον καμπο μας η τουλαχιστων από τα μεροι τα δικα μας αν σε ξανα δω να βγαζεις λογους θα σε εκτελεσω και θα πω ότι πηγες να με κλεψεις
Και εσεις στις δουλειες σας αμεσος γιατι θα αρχιζα να βαραω,

Τον πηρε ο νιους τον ζντραφκιδη και φυγανε,
Νιους,εγινε χειροτερος από τον πατερα του αυτος όμως εμεις πρεπει να συνεχισουμε τους αγωνες μας,
Ζντραφκιδης,ασφαλος και θα τους συνεχισουμε σε 2 μερες εχει πανυγηρι θα μαζευτει πολυς κοσμος είναι ευκαιρια να παμε να μιλησουμε σε πολλους σε δημωσιο χωρο,
Στην ελασωνα εγινε το μεγαλο πανηγιρι ειχαν ερθει από διαφωρα μεροι πλανοδιοι και πουλουσαν διαφωρα πραγματα από διαφωρετικα μεροι φυσικα ητανε και οι αρχοντες εφεραν ολοι από διαφωρα κρεατα και ταιζανε αρκετο κοσμο από το λαο για να κερδισουν την εμπιστοσινη τους,

Τζακ,φατε πατριωτες εγω κερναω τωρα φατε και πιειτε στην υγεια της ελευθερης θεσσαλιας της ελευθερης ελλαδος μας,
Όπως γλεντουσαν ολοι εκει λιγο ποιο κατω ο ζντραφκιδης με τον νιους βγαζανε λογο ειχαν μαζεψει αρκετους που θελανε να τους ακουσουνε,


Ζντραφκιδης,υπαρχουνε εργασιακα δικαιωματα αυτή η γη δεν είναι τον αρχονταδων μονο αλλα και δικη μας γιατι εμεις αδελφια σκαβουμε και εμεις υδρονουμε καθημερινα
Και δεν είναι δυνατων ο κοπος μας να πηγαινει χαμενος δεν είναι δυνατων να δουλευουμε για ψυχουλα και να ανεχομαστε και της βαρβαρες συμπεριφορες τον τσιφλικαδων,

Νιους,αυτοι ζουνε μια χαρα εμεις σαν σκαλβοι δεν εχουμε ουτε καν τα βασικα που χρειαζομαστε για να ζησουμε είναι σωστο αυτό?
Αγρωτες,όχι,


Νιους, Ασε που ανεχομαστε να μας παιρνουν οποια γυναικα εχουμε αλλα εμεις δεν εχουμε δικαιωμα να αγαπαμε οποια δικια τους θελουμε ακομα και όταν μας αγαπαει εκεινη
Πρεπει να αγωνιστουμε για το συμφερων μας αδελφια δε πρεπει να φοβομαστε,

Σε καποια φαση ο ζουνης ηταν εκει και ακουσε την συζιτηση και πηγε να τους μιλησει,
Ζουνης,σας παρασιρει ρε αυτος ο επαναστατης και εσεις τον ακουτε?
Σας το ειπα 100 φορες αν θελετε μεροκαματο πρεπει να ειστε με το μερος μου και όχι με αυτους
Και εσενα ζντραφκιδη φενεται δεν σου εφτανε το ξυλο προχτες ετσι?
Τζακ,ζουνη ηρεμα με την βια δε μπορεις να κερδισεις τιποτα χανεις το δικαιο που εχεις

Ηρεμιστε παλικαρια εγω ειμαι ο τζακ θελω να ξερετε ότι νοιαζομαι για εσας και για αυτό σας κερναω σημερα ότι θελετε ελατε στο τραπεζι μας,

Ζντραφκιδης,ευχαριστουμε αλλα δε θα πουλησουμε της ιδεολογιες μας για ένα πιατο φαι,
Τζακ,εσυ εισαι ο ζντραφκιδης ο ποντιος
Σε καταλαβα από το λεγιν σου εσυ λοιπον ξεσικονεις τον λαο μας ε?
Δε μου λες παλικαρι μου δε γνωριζεις ότι η ελλαδα εχει συνταγμα και νομους?

Φωναζεις για ιση μεταχιρηση της γης μας ετσι? Γνωριζεις ότι στο συνταγμα στο αρθο 17  λεει μεσα ότι ουδεις στερειται της ιδιοκτισιας του?
Πως θελεις λοιπον να πας κοντρα στον νομο που ψηφισε η χωρα μας?

Ζντραφκιδης,τζακ όπως και ο γιος σου ο ζουνης ειστε με τον νομο μονο όταν σας συμφερει λες το ένα αλλα δε λες και το άλλο
Ουδες στερειται της ιδιοκτισιας του εκτος αν το επιβαλει η αναγκη του συνολου
Εκτος δηλαδη αν είναι για το καλο του λαου και του εθνους
Και είναι καλο η αναδιανομη της γης γιατι εθνη ευτιχισμενα με σκλαβομενους λαους δεν υπαρχουν,
Αγρωτες,μπραβο ζητω ο ζντραφκιδης αναδιανομη της γης τωρα ζντραφκιδης,

Εφυγαν χωρις να πουνε τιποτα ο τζακ με τον ζουνη και λιγες ωρες μετα αφου τελειωσε το πανυγηρι συναντηθηκαν με τον αρχοντα κολλημενιδη από τα φαρσαλα και τον αρχοντα ανδρωνη από τα τρικαλα,
Τζακ,καλησπερα σας καλεσα ολους γιατι υπαρχει ένα θεμα που αν δεν αντιδρασουμε θα παθουμε κακο
Αυτος ο επαναστατης ο ζντραφκιδης επεστρεψε στα μεροι μας
Τον ακουσα σημερα στο πανυγηρι να βγαζει λογο στους αγρωτες και να ζηταει να μοιρασουμε την γη μας,
Κολλημενιδης,τον αλητη θελει να μας καταστρεψει ολους,
Ανδρωνης,αν ρθει στον τοπο μ και ξεσκος τους αγρωτες μ θα καψ και μενα πρεπει να τον σταματησουμ,

Τζακ,μονο μια λυση υπαρχει την κρεμαλα που θελει να στησει σε εμας να μπει το δικο του κεφαλι μεσα
Υπαρχει ενας ανθρωπος που μπορει να τον εκτελεσει ομορφα και απλα χωρις να ανακατευτουμε εμεις αλλα ζηταει πολλα 10 χρυσες λιρες αν δωσουμε ολοι μαζι θα μπορουμε από αυριο να κοιμομαστε ησυχιοι οι αγρωτες είναι βλακες δε θα τολμησει κανεις να ξεσικοθει,

Συμφωνισαν και πληρωσαν ολοι της λιρες της εδωσε στον φωνια τον ορεστη που τον φωναζανε λυκο γιατι ηταν κακος,

Τζακ,30 χρυσες λιρες αλλα θα τον εκτελεσεις σημερα και να μην πεις σε κανεναν τιποτα για εμας,
Λυκος,όταν ο λυκος πιανει δουλεια μην ανυσηχειτε για τιποτα,

Μετα από μια μερα ο ζντραφκιδης ηθελε να παει και στα τρικαλα,
Νιους,δεν είναι καλη ιδεα να πας εκει καθησε μαζι μας οι αρχοντες νευριασαν αν φυγεις θα είναι εποικινδινα,
Ζντραφκιδης,το ξερω αλλα δε μπορω να καθομαι στα ιδια μεροι οσο ζω πρεπει να λεω σε ολους τα δικαια ετοιματα τους ο λαος τον φαρσαλων και της λαρισας τα εμαθε τωρα πρεπει να τα μαθει και ο λαος τον τρικαλων φευγω αν δεν σε ξανα δω ελπιζω να εισαι ο πρωτος που θα κανει ντου στην λαρισα,
Ο ζντραφκιδης εφευγε πηρε ένα αλογο και ξεκινησε τον δρομο για τα τρικαλα μολυς βγηκε όμως εξω από τον καμπο τον περιμενε ο λυκος,

Λυκος,εσυ λοιπον εισαι ο επαναστατης ζντραφκιδης ετσι?
Ζντραφκιδης,ναι και εσυ εισαι ενας φονιας που σκοτονει για να ζει η ενας φονιας που σκοτονει για τα αφεντικα μαλλον το δευτερο ετσι?
Λυκος,πηρα πολλα λεφτα δεν με πειραζουν οι προσβολες μπαμμμμ,

Τον πυροβολησε με το οπλο του ο ζντραφκιδης δολοφονηθικε όμως ηταν πολύ κοντα ο νιους που δεν ηθελε να τον αφησει να φυγει ειδε το συμβαν και επιτεθηκε στον λυκο,
Νιους,καθαρμα φονια καθαρμααααα,
Λυκος,φτανει μην με χτυπας άλλο εγω ενας επαγγελματιας φονιας ειμαι αλλοι με πληρωσαν για να σκοτοσω
Ο τζακ ο αρχοντας και οι αλλοι αρχοντες με πληρωσανε πολλα 40 χρισες λιρες σου δινω της 5 λιρες για να με αφησεις να φυγω,

Νιους,η ανθρωπινη ζωη δεν πουλιεται ποσο μαλλον η ζωη τον ζντραφκιδη καθαρμα,
Τον βαρεσε πολύ τον εδεσε στο αλογο του και στο άλλο αλογο εβαλε τον ζντραφκιδη και πηγανε στον καμπο εκει ο νιους εβγαλε λογο,

Νιους,αυτος ο ανθρωπος μας ξυπνησε αυτό ενωχλησε τον αρχοντα τζακ και τους αλλους αρχοντες πληρωσανε αυτόν τον φονια να τον εκτελεσει και σας ρωταω είναι δικαιο αυτό?

Αγρωτες,όχι όχι,
Ξεσικοθηκαν ολοι οι αγροτες επιτεθηκαν στους φυλακες ο παπαγαλιδης εφαγε ξυλο ο ζουνης με τον τζακ τα βλεπανε από την βιλα τους,
Τζακ,παμε στην αμαξα να φυγουμε,
Σοφια,να παρουμε τα λεφτα μας,
Τζακ,εχω μαζι παντα της λιρες μου ζουνη ξεκινα,
Ζουνης,ναι πατερα παμε,
Τζακ,ντινα ελα παμε,
Ντινα,εγω δεν θα ερθω,
Τζακ,μας καταστρεφουνε ρε παμε,
Ντινα,εγω θα μεινω με τον νιους,
Τζακ,τσακ θα σε σπασω στο ξυλο,
Ντινα,εγω μαζι σας δεν ερχομαι,
Σοφια,ελα κοριτσι μου θα μας καψουνε το σπιτι θα σε σκοτοσουν,
Ντινα,καλυτερα από το να με πουνε και εμενα πουλημενη,
Ζουνης,πως την ανεχεσται ρε?φαπ
Ακου να σε πω δε θα μας ντροπιασεις εσυ θα σε παρουμε εστω και με το ζορι,

Την εδεσε και την πηραν μαζι τους στην αμαξα εφυγαν από το σπιτι όταν μπηκαν οι αγρωτες το σπασανε και το βαλανε φωτια
Ο τζακ με την οικογενεια του ευτυχως ειχαν φυγει από την λαρισα και ψαχνανε την τυχη τους σε άλλο μερος του καμπου

Ο νιους εγινε ο νεος αρχηγος τον αγρωτων και μαζι υποσχεθηκαν μια καλυτερη ζωη ολων τον αγρωτων της θεσσαλιας,

3 σχόλια:

  1. ''Στο ξανα λεω καλα ποντιε μαλακα...''
    εκει καπου δακρυσα

    υ.γ.πολυ καλη η ιστορια με πολλα κοινωνικα μυνηματα


    ζουν-3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τον πουστολυκο παλι ατιμα με την εφερε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή